SOFIA NORBERG

Frågestund - Svaren

Hur tar du dina självporträtt?
- Med min fjärrutlösare.

Har du bra betyg?
- Jag klagar inte, men de kan alltid förbättras...

Är du kär?
- Tror det, hörru...

Perfekta killen för dig? ;)
- Sånt är så svårt att svara på, antar att han ska vara en kille... 

Godis/Chips?
- Chips, godis är inte gott.

Canon/Nikon?
- Använder båda, hemma och i skolan, och har kommit fram till att jag gillar Canon bättre!

Sommar/Vinter?
- Sommar!

Vad skulle du välja för yrke om du inte visste att fotograf existerade?
- Jag hade nog satsat på att bli proffsryttare, om jag inte hade hoppat av ridlektionerna. Någonting utanför ett kontor i alla fall.

Vad var ditt dröm yrke som barn?
- Artist!

Favoritfrukt?
- Bananer och meloner. (Jag vet, det är jätteroligt if you have a dirty mind like me!)

Favoritband?
- 30 Seconds To Mars, The Pretty Reckless, Fall Out Boy, MCR, Green Day, Twin Atlantic m.fl.

Några favoritserier?
- Pretty Little Liars, Sex and the City, Gossip Girl...

När tar du studenten och vad vill du göra efter gymnasiet?
- Jag tar studenten nästa år, 2015. Jag vill plugga vidare som fotograf på högskolenivå vid Göteborgs Universitet. Fast inget är spikat än.